skräp i allmenhet

alltså vad man samlar på sig en massa skrot genom året och hur mycket man än slänger så finns de mer att slänga.. ..
man måste ju samla på sig prylar varje dag .. men vad ska man med alla dessa prylar å saker till ...

detta skulle jag bara behöva

Dator
tv
kaffe bryggare
bord att ha datorn på
vardagsrums bord
soffa
nån snygg tavla
komplett kök
säng

de blev ju en hel del saker men ni hajjar va?

varför sparar man saker som man "kanske" kommer behöva i framtiden..
ta tex de man satt i förrådet,  när kommer man plocka fram tant Agdas porslin som är ful som stryk tror inte ens de kommer bli nå samlar värde på sakerna inte ens om man sparar dom i hundra år..
och alla gamla telefoner som ligger å skräpar i lådorna man köpte ju nya för att dom gamla slutade fungera som dom ska .. varför ska man ha dom liggandes i lådor då?

men i går fick jag nytta av mitt sparande och där tjänade jag en liten slant på att spara gamla adaptrar .. för min adapter till modemet gick sönder i går .. fick lätt panik  men hittade en som jag kunde använda till modemet .. tack och lov för att jag hade just sparat en sån .. men hur ofta händer de ..

jag brukar till och med plocka saker från soprummet.. saker som jag tycker är fina typ tavlor och sånt..
men tavlor är ju bra då kan man byta ut dom  med dom gamla och när man är less och så varierar man .. har faktiskt rätt många fina tavlor i  mitt innerföråd ,kan till och med tänka mig att nån är  värd en liten slant .. har en planet 2 tavla från en känd konstnär som är gjord nån gång på 60? talet är osäker på års talet  de kändes som att de kunde vara 60 talet ..  den är grymt snygg .. den har morfar vunnit i ett konst lotteri på LKAB när han jobbade där ...


men man vet ju aldrig när man behöver ett schyst järn rör




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0